Nivelten tarkistus aloitetaan auton ollessa nostettuna keskikorkeudelle kokeilemalla jokaisesta renkaasta väljät kääntelemällä niitä joka suunnasta. Lopuksi pyöräytetään rengasta mahdollisen laakerivian varalta.
Seuraavaksi auto nostetaan ylös ja tehdään silmämääräinen tarkistus jossa tarkistetaan mm. mahdolliset ruostevauriot, iskunvaimentimien vuodot , jarrulevyjen -ja palojen kunto sekä jarruletkujen kunto. Myös jousien ehjyys tarkastetaan.
Alustan nivelten ja puslien tarkistukseen tarvitaan myös vääntörauta. Vääntöraudalla saa tunnusteltua ne nivelet jotka eivät tunnu renkaan kautta (hyvä myös varmistaa jo löydetyt väljyydet). Kallistuksen vakaaja on hyvä tarkistaa esim. ravistamalla sitä käsin.
Jarrut voi testata Dynolla.
Täristimellä voi testata iskarien kunnon.
Alustan nivelten ja puslien tarkistukseen tarvitaan vääntörauta. Vääntöraudalla saa tunnusteltua ne nivelet jotka eivät tunnu renkaan kautta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti